Is het dan nu echt begonnen? - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Bobby Tim Espelo - WaarBenJij.nu Is het dan nu echt begonnen? - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Bobby Tim Espelo - WaarBenJij.nu

Is het dan nu echt begonnen?

Door: Ome Tim

Blijf op de hoogte en volg Bobby Tim

22 September 2006 | Belize, Belmopan

het plan was om gisteren vanuit Tulum via Chetumal naar Belize City te gaan. In het hostel zei iemand nog, dat het toevallig vandaag Independence day is in Belize (25 jaar onafhankelijkheid van Engeland, red.) dus zou wel eens een mooi feestje kunnen worden.

In Chetumal aangekomen (4 uur van Tulum) bleek dat ook de buschauffeurs graag gebruik maken van deze vrije dag, hmmm in Mexico reden er toch ook gewoon bussen op die dag?

gelukkig was ik een Noors meisje tegen gekomen die naar Belize City toe wilde en samen durften we het wel aan met een taxi de grens te passeren.

Na de grensovergang bleek ook daar het busnetwerk aardig ontregeld, wat ons leidde tot 'liften'. Een uur en twee kartonnetjes met uitnodigende teksten later hadden we een lift, met bier erbij!!! Ook voor de chauffeur uiteraard, behalve dan bij de checkup van de politie want je mag natuurlijk niet drinken en rijden, he!!!

De lift ging tot Orange Walk en aangezien het al donker was toen we aankwamen, zijn we daar maar gebeleven. En natuurlijk de stad ingegaan om de festiviteiten te checken. En wat een feest was het, optochten, spontante salsa partners, eten drineken, echte Caribische sfeer!!! De avond hebben we afgesloten samen met wat lokale 'Cribs' ('n van origine Amerikaanse jeugdbende, red.) het bleek dat bijna iedereen in Belize lid van is van een of andere gang. Al rappend en opscheppend over hun wapens hebben we ze maar alleen gelaten, die konden wel voor zichzelf zorgen dachten we zo...

Al met al aardig wat beroering en echt het gevoel van 'backpacken'. Ik ga zo mijn bus eens pakken naar Flores (geloof ik) en dan de nachtbus naar Guatemala City, ben benieuwd, hou jullie op de hoogte!!!

Beso.

  • 22 September 2006 - 19:21

    Xav:

    ziet er goed uit, en je gaat al snel lees ik.Veel succes!x

  • 23 September 2006 - 01:43

    O:

    Ome tim, goed om te horen dat het allemaal lekkah gaat! Ik vertrek donderdag naar Tokyo en Beijing, ook wel geinig! Plezier nog ouwe gek....!!

  • 23 September 2006 - 16:25

    Frank:

    Doe je goed, zie je wel dat je je ook zonder mij aardig red. Maar nu heb je weer een noor opgetrommeld die je overal doorheen loodst. Ik heb even wat foto´s op mijn waarbenjij gezet. Ik ben in blijde afwachting van je mail over Antigua. Doe voorzichtig ;)

  • 25 September 2006 - 18:22

    Jiska:

    He Timmie, Klinkt erg goed allemaal!! Vooral die cocosnoten! Pas goed op jezelf! Genieten zonder mate he!!

    Liefs Jiska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, Belmopan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2007

The last message in the digital bottle

15 September 2007

Lounchen in Dahab

11 September 2007

Sphynx and pyramids

09 September 2007

A salaam aleikum (and mountain bike safari's!!!)

06 September 2007

Hop, hop, HOP.
Bobby Tim

Actief sinds 13 Aug. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 85472

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2006 - 21 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: