Voy a estudiar español!!! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Bobby Tim Espelo - WaarBenJij.nu Voy a estudiar español!!! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Bobby Tim Espelo - WaarBenJij.nu

Voy a estudiar español!!!

Door: Ome Tim

Blijf op de hoogte en volg Bobby Tim

15 September 2006 | Mexico, Santa María Huatulco

Zo lieve vrienden en vriendinnetjes,

Het is weer een en al spanning en sensatie geweest... De laatste dagen lag waarbenjij.nu eraf ivm onderhoud, dus bij deze een kleine update.

Om te beginnen, heb ik mijn bus in Mexico naar Puebla gemist. Dit omdat ik een franse medebackpackers geholpen heb met een auto huren, hij vertrouwde het niet helemaal en met z'n tweeen sta je sterker dan alleen. Als gevolg daarvan ben ik met hem en een duitse backpackster naar Queretaro gegaan, iets ten noorden van Mexico City, om daarna met haar naar Puebla te gaan.
Na Puebla zouden zij toch ook doorgaan naar Palenque dus was eventjes samen reizen niet zo'n slecht idee.

In Puebla de kleinste(!) vulkaan ter wereld gezien en afgedaald naar binnen. Wat een spectakel!!! Na Puebla was het plan om naar Oaxaca gaan, maar vanwege de stakingen daar toch maar gekozen voor een noordelijke route. Na een gesprek met een inwoner van Oaxaca leek het allemaal mee te vallen, misschien toch maar gaan? Nee hoor, de bussen waren gecanceld vanwege de toestand... dan maar helemaal zuidelijk gaan naar Huatulco (zit ik nu), erg mooie plaatjes aan de Pacific, maar ondanks alles erg toeristisch. Wel een mooie boottocht langs de kust gemaakt, beetje gesnorkeld en verse vis gegeten en... een paartje liefdes schildpaden gezien op volle zee!!!

Volgende stop San Cristobal. Hoop dat morgenochtend te bereiken met de nachtbus. Zou ik daar spaans kunnen leren, of wordt het tocht doorgaan naar Guatemala? Wie zal het zeggen...

Kus

• 16 September 2006 - 13:35

Lliska D'espèlo:

Hola primo Timo! Cómo estàs? Espero que bien!!!
    Para mi es muy difícil escribir en espanol. Mucho suerte en el curso!!
    Que lo pasen bien!

Hasta pronto! Beso J